KKF Fels GmbH naručio je od HANSA-FLEX-a promjenu crijeva na stroju za injekcijsko prešanje.
12.03.2024
Tiha noć, radna noć
Božić je inače vrijeme razmišljanja kada ljudi mogu uživati u miru i tišini. Ali to se ne odnosi na tim za održavanje u KKF Fels GmbH & Co. KG. „Kada drugi odu na odmor, tada stvari zaista krenu za nas“, kaže voditelj održavanja Holger Stryck. On je odgovoran za nesmetan rad ogromnih strojeva za injekcijsko prešanje dobavljača automobilske industrije 24 sata dnevno. Krajem 2020. naručio je HANSA‑FLEX da zamijeni hidraulička crijeva na velikom stroju.
Da je riječ o kući, lako bi mogla proći kao vila, golemi stroj za injekcijsko prešanje koji stoji u proizvodnoj hali u sjedištu KKF Felsa u Goslaru. Dug je oko 20 metara, a visok gotovo pet metara. Unatoč ovim dimenzijama, mora biti pomičan kako bi se kalup za injekcijsko prešanje mogao otvarati i zatvarati. KKF Fels ima nekoliko ovakvih divova i brojne manje. Kao dobavljač VW-a, tvrtka proizvodi široku paletu plastičnih komponenti kao dio međunarodno pozicionirane OKE grupe s cca. 300 zaposlenih. Komponente uključuju zračne kanale za motorni prostor, lukove kotača, poklopce vrata i poklopce pragova. Pojava elektromobilnosti dodatno je popunila knjige narudžbi tvrtke. Za novu seriju ID, KKF Fels proizvodi aerodinamički optimiziranu presvlaku za donji dio vozila.
Od granulata do kalupa
Plastika se isporučuje kao granulat, a zatim ukapljuje u zagrijanom Arhimedovom vijku. „Plastika poput polietilena i polipropilena već se može prerađivati na oko 230 °C, dok je za poliamide potrebno 300 °C”, objašnjava Holger Stryck. Ogromni hidraulički cilindri guraju dva masivna dijela kalupa jedan na drugi i pritišću ih zajedno s nevjerojatnom silom stezanja od 2500 t. Arhimedov vijak stvara pritisak, a niz malih mlaznica isporučuje pravu količinu tekuće plastike u pravi položaj. Za velike plastične dijelove potrebna je otprilike jedna minuta dok se obradak dovoljno ne ohladi da bude dovoljno čvrst za daljnju obradu. Hidraulički cilindri zatim ponovno otvaraju kalup i roboti potpuno automatski uklanjaju proizvod.
Voditelju održavanja nije lako pronaći prikladan datum za redovitu promjenu crijeva. Strojevi rade u tri smjene 24 sata dnevno.
Vrhunac na Božić
Ovim složenim procesom se uglavnom upravlja hidraulički. Gotovo 200 hidrauličnih crijeva povezuje spremnik ulja s agregatima i cilindrima. Kada je došlo vrijeme za planiranu zamjenu crijeva, Holger Stryck obratio se industrijskom servisu HANSA‑FLEX-a. Otkako je došao u tvrtku prije 30 godina, radi s poslovnicom Goslar, koja je udaljena svega nekoliko stotina metara. Voditelju održavanja nije lako pronaći prikladno vrijeme za to. “Naši strojevi rade u tri smjene 24 sata dnevno”, objašnjava. Naposljetku, sve dok u Wolfsburgu rade montažne trake, dobavljači također moraju držati korak s proizvodnim ciklusom. Ako bi isporuka izostala i proizvodnja u Wolfsburgu bila prekinuta, tvrtka bi se suočila s visokim financijskim kaznama. U skladu s tim, vremenski okvir za radove na održavanju sužen je na nekoliko dana u godini: „Uskrs, Uzašašće ili Božić – možemo nastaviti s poslom kad god proizvodne trake u VW-u miruju“, kaže Stryck. Stoga je vrijeme za ovaj stroj planirao između 21. i 23., a zatim između 28. i 30. prosinca.
Ostali odjeljci pomažu
Ovo je vrhunac za HANSA‑FLEX Industrijski servis u području oko Wolfsburga. “Svi dobavljači žele iskoristiti božićne praznike za radove na održavanju”, kaže Frank Drietz, voditelj industrijskih usluga za sjeveroistočnu regiju u HANSA‑FLEX-u. Za područje Hannovera, koje je odgovorno za VW dobavljače, to bi bilo nemoguće postići sa svojih šest zaposlenika. „Ali možemo privući servisne tehničare iz drugih područja kako bismo pokrili regionalne i sezonske udare“, kaže Drietz. Voditelj servisa Muhamed Grosonja, koji je organizirao izmjenu vodova hidrauličnih crijeva u KKF Felsu za industrijsku službu u Hannoveru, zahvalan je što su mu njegovi kolege pomogli: „Imao sam 16 zaposlenih na raspolaganju i morao sam dodijeliti njih šest da mijenjaju vodove crijeva u KKF-u Fels sam.”
Optimiziran vučni lanac
Zbog gustog rasporeda, tim HANSA‑FLEX-a odvojio je vrijeme unaprijed da analizira stroj na licu mjesta, identificira slabe točke i savjetuje kupca. Posebice je bilo potrebno optimizirati vučni lanac, koji vodi vodove hidrauličkih crijeva tijekom kretanja stroja. Vodovi crijeva bili su labavi unutar njega i trljali su se o lanac, što je znatno povećalo trošenje. Rješenje: Koristeći pokrovne ploče i pričvrsne elemente za vodove crijeva, tim Grosonja produljio je radni vijek i vodova i lanca. Kada su postavljali nove vodove crijeva, serviseri su djelomično povećali nominalnu širinu vodova povrata kako bi izbjegli nakupljanje topline i optimizirali položaje ugradnje kako bi spriječili uvijanje vodova hidrauličnih crijeva. Nakon šest dana zamjena je izvršena na vrijeme i sustav je ponovno napunjen. Upravo tu fleksibilnost i pouzdanost cijeni Holger Stryck kod svog partnera u hidraulici: „Za nas se stvari uvijek moraju obaviti brzo. Zato je dobro znati da se uvijek možemo osloniti na pravu razinu usluge, kvalitete i brzine.”
Saznajte više
- 12.03.2024
Rad bez prestanka
Teretni vlak tvrtke Havelländische Eisenbahn AG pokreće složeni hidraulički sustav koji nadzire HANSA‑FLEX.Saznaj više - 12.03.2024
Održavanje svijeta u pokretu
Samo nekoliko koraka od zračne luke u Hamburgu nalazi se glavni ured Lufthansa Technik AG.Saznaj više - 12.03.2024
Autobusi Solaris uljepšavaju javni prijevoz
Ekološki prihvatljivi 18-metarski divoviSaznaj više