Ekološki prihvatljivi 18-metarski divovi

12.03.2024
Autobusi Solaris uljepšavaju javni prijevoz
U Alsdorfu i Berlinu; u Dortmundu, Dresdenu i Hannoveru; u Bergenu na otoku Rügenu; u Bayreuthu i Troisdorfu; i također u matičnom gradu HANSA‑FLEX-a, Bremenu – najsuvremeniji autobusi poljskog proizvođača Solaris nalaze se u lokalnim sustavima javnog prijevoza diljem Njemačke. Model Solaris Urbino donosi visoke standarde gradskog prijevoza s naprednim inženjeringom i poboljšanom udobnošću. Iako opremljeni standardnim dizelskim motorom, autobusi su već usklađeni ne samo s najstrožom normom emisija Euro 5 koja zapravo stupa na snagu tek u listopadu 2009., već zadovoljavaju i vrhunske standarde emisija, označene kao EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), koji je prvenstveno razvijen za autobuse na plinski pogon.
Poljska tvrtka Solaris Bus & Coach SA osnovana je 1996. godine kao Neoplan Poljska. Njegov pogon u Bolechowu u blizini Poznana, s radnom snagom od 1025 ljudi, sada proizvodi četiri autobusa dnevno: najsuvremenije gradske autobuse, međugradske autobuse i trolejbuse, autobuse, kao i vozila za posebne namjene. Obiteljsko poduzeće srednje veličine vode vlasnik Krzysztof Olszewski i njegova supruga Solange Olszewski. Autobusi mlade tvrtke – već tržišnog lidera u sektoru gradskih autobusa u Poljskoj – sada se mogu naći u cijeloj Europi i pridobijaju sve više prijevozničkih kompanija kao kupaca na temelju njihovog inovativnog inženjeringa i fleksibilnosti. U Njemačkoj je samo berlinska transportna korporacija BVB do danas naručila 130 modela zglobnog autobusa Urbino, koji su isporučeni još 2005. godine, a ima opciju za daljnjih 130 jedinica za isporuku u razdoblju 2007.–2008.
Solaris isporučuje autobuse prilagođene potrebama prijevoznika i njihovih putnika. Najnoviji model gradskog autobusa, Urbino, primjerice, dostupan je u četiri različite duljine između 10 i 18 metara, a sve su izrađene od istih komponenti. Kupci također mogu odlučiti koji će motor ugraditi. Opcije uključuju DAF dizelsku jedinicu koja već zadovoljava najstroža ograničenja emisija EEV. U ovome, Solaris već danas predstavlja revolucionarno rješenje za budućnost, služeći očuvanju okoliša s motorom koji proizvodi vrijednosti emisija – kao što je 0,015 g/kWh za čestice – koje su unutar granica EEV-a. Prvi zglobni autobusi Urbino 18 s ovim motorom pušteni su u promet prošlog studenog u našem rodnom gradu Bremenu.
Linijski inženjering tvrtke HANSA‑FLEX
Solaris već godinama ulaže u takva rješenja okrenuta budućnosti, kao i u naprednu inženjersku tehnologiju. Oslanja se isključivo na vrhunske europske komponente. Kao partner u proizvodnji autobusa Solaris, HANSA‑FLEX isporučuje sve spojne elemente hidrauličkih vodova.
Prvi kontakt između pružatelja hidrauličkih usluga i Solarisa bio je davne 1990. godine. Tada je 2001. godine postavljena pozornica za ono što je danas postalo intenzivna suradnja. U početku je bio inženjer prodaje Karl-Heinz Loose koji je poljskom proizvođaču predstavio HANSA‑FLEX ponudu usluga i dijelova, uključujući tehničke savjete kao i isporuku hidrauličkih spojnih elemenata. To je očito bila uvjerljiva prezentacija jer od tada HANSA‑FLEX isporučuje sve komponente za dovod goriva i hidraulične sustave autobusa. Shodno tome, HANSA‑FLEX je naravno također bio uključen kada su počeli radovi na konfiguraciji autobusa Solaris za pogon biodizelom. Ova vrsta goriva jeftinija je u Poljskoj od konvencionalnog goriva, au drugim zemljama – poput Njemačke – korištenje biodizela također postaje održiva alternativa. Biodizel zahtijeva upotrebu posebnih crijeva koja su otporna na pulsirajući tlak.
Najviši zahtjevi u pogledu kvalitete proizvoda
Karl-Heinz Loose svjestan je odgovornosti koju HANSA‑FLEX snosi “kada radimo za nadolazeću tvrtku kao što je Solaris, opskrbljujući njegovu proizvodnju i potrebe za zamjenskim dijelovima”. Jer svatko tko djeluje kao uvršteni dobavljač proizvođača autobusa mora ispuniti najviše zahtjeve u pogledu kvalitete proizvoda. Uostalom, ne radi se samo o operativnoj pouzdanosti autobusa – putnici očekuju poštivanje voznog reda, bez nepredviđenih kašnjenja zbog kvarova – već i o sigurnosti putnika.“
Dok Solaris neprestano unapređuje svoje dizajne vozila i radi na novim tehničkim rješenjima, HANSA‑FLEX prodajni inženjer Karl-Heinz Loose održava bliski kontakt sa svojim klijentima. On daje savjete o rasporedu linije i osigurava da su odabrane prave komponente. Zajedno s odjelom dizajna Solarisa razvijaju se komponente za kasniju proizvodnju; HANSA‑FLEX izrađuje uzorke i isporučuje dokumentaciju. Prije nego što se komponenta stavi na popis za proizvodnu upotrebu, podvrgava se temeljitom testiranju. Od tog trenutka HANSA‑FLEX čuva sve specifikacije komponenti na računalu za preuzimanje u bilo kojem trenutku.
Svakodnevno poslovanje tada obavlja podružnica HANSA‑FLEX u Poznanu, gdje Leszek Plocharz osigurava pouzdanu obradu narudžbi. U sklopu te brige svakodnevno dolazi do kupca. Kao generalni direktor mreže podružnica HANSA‑FLEX u Poljskoj, Michael Misorny lokalna je kontaktna točka za Solaris.
Na temelju predanosti Karl-Heinza Loosea, HANSA‑FLEX je također blisko uključen u buduće planiranje proizvođača autobusa, kako bi bio spreman dugoročno udovoljiti željama kupaca. Na zajedničkim sastancima raspravlja se o pitanjima poput planiranja novih modela autobusa i ažuriranja postojećih modela u koje će HANSA‑FLEX biti uključen. To omogućuje osmišljavanje i implementaciju optimalnih rješenja.
Saznajte više
- 12.03.2024
Prvi klimatizirani vlakovi S-Bahn u Berlinu
HANSA-FLEX je partner Stadler Deutschland GmbH u integraciji klima-uređaja za nove berlinske prigradske vlakove.Saznaj više - 12.03.2024
Održavanje svijeta u pokretu
Samo nekoliko koraka od zračne luke u Hamburgu nalazi se glavni ured Lufthansa Technik AG.Saznaj više - 12.03.2024
Učinkovito upravljanje crijevima
Za upravljanje crijevima, tvrtka GKN koristi online portal my.hansa-flex.Saznaj više