U Centru za krstarenja u Warnemündeu vlada gužva. Obitelji, parovi i putničke grupe svih dobi vuku svoje kovčege u iščekivanju i bacaju pogled na kruzer AIDAbella.
12.03.2024
Lomeći valove
U Centru za krstarenja u Warnemündeu vlada guvžva. Obitelji, parovi i turističke grupe svih dobnih skupina nestrpljivo vuku svoju prtljagu i bacaju pogled na brod za krstarenje AIDAbella, koji je usidren u Baltičkom moru. Blistavo sunce i slani morski zrak daju svoj pečat blagdanskom raspoloženju koje vlada scenom. I mi bismo se rado uselili u jednu od 1.025 kabina za goste i zaputili se na more s AIDAbellom. Nažalost, naš kratki posjet brodu ima sasvim drugu svrhu.
Glazbeni entuzijasti ime Aida zasigurno povezuju s istoimenom operom Giuseppija Verdija. Povjesničare bi to ime moglo prizvati u sjećanje staroegipatsku nubijsku princezu. Astronomi vjerojatno misle na istoimeni asteroid, a vrlo mala skupina predanih geografa zna da u Japanu postoji mala prefektura Okayama koja nosi to ime. Ali bilo koji Nijemac kojeg pitate povezuje ime s linijom krstarenja AIDA Cruises i njezinim brodovima za krstarenje koji nose ime tvrtke. Ovaj stupanj prepoznatljivosti imena još je značajniji ako se uzme u obzir da tvrtka za krstarenja osnovana 1999. kao Seetours International nije promijenila ime u AIDA Cruises sve do 2004. Od tada je tržišni lider među kompanijama za krstarenja u Njemačkoj ispisao priču o uspjehu koja je zavist industrije.
Impresivne brojke
2012. godini 632.719 turista putovalo je na jednom od deset brodova AIDA-e. To odgovara otprilike polovici svih Nijemaca koji su iste godine krenuli na prekooceansko krstarenje. Kako bi zadovoljio veliku potražnju, operater krstarenja sa sjedištem u Rostocku svake je godine između 2007. i 2013. stavljao novi brod u promet, a svi su brodovi izgrađeni u brodogradilištu Meyer u Papenburgu. Flota trenutno ima ukupni kapacitet od 18.636 kreveta. Ali ovo nipošto nije kraj priče. U kolovozu 2011. AIDA Cruises objavila je da je naručila još dvije novogradnje, koje bi trebale ući u službu 2015. i 2016. Brodove će graditi Mitsubishi Heavy Industries u Japanu, a bit će dugački 300 metara, široki 37,6 metara i nosivosti 125.000 GT. (bruto tonaža), bit će znatno veći od bilo kojeg drugog broda u Kussmund floti. Za usporedbu: AIDAbella koju smo posjetili mjeri 69.203 GT.
Sveobuhvatni paket krstarenja
Veličina nije sve. Ljudi koji provode odmor na brodovima za krstarenje žele se zabaviti i kada nisu u lukama pristajanja. Svi brodovi AIDA-e ulažu velike napore kako bi zajamčili sveobuhvatno iskustvo odmora. Gosti na AIDAbelli razmaženi su kulinarskim užicima, primjerice, u sedam restorana i jedanaest barova. Ogromna terasa za sunčanje s nizom bazena poziva goste na opuštanje, kao i širok izbor wellness spa tretmana. Ljubitelji sporta mogu uživati u vježbanju u teretani, na stazi za trčanje ili sudjelovati u nekom od 30 različitih fitness tečajeva. Život na brodu obogaćen je knjižnicom na brodu, kasinom i kinom. Mali gosti mogu se igrati i zabaviti u dječjem klubu. Noćne predstave i glazbeni događaji nude prvoklasnu zabavu. Jedno je sigurno: putnicima neće biti dosadno.
Tehnička oprema na brodu
Kako bi se osiguralo da zabava na odmoru nikada ne bude pokvarena, strojevi i oprema na brodu moraju raditi besprijekorno u svakom trenutku. Isto vrijedi i za hidraulične sustave i crijeva koji su ugrađeni, između ostalog, u brodski kompaktor za smeće, grotla i strojarnicu. Jan Miesenburg, tehnički nadzornik u AIDA Cruises, odgovoran je za osiguravanje nesmetanog rada. Miesenburg je onaj koga posjećujemo na brodu AIDAbella. Nakon što smo prošli sigurnosnu provjeru, on nas pozdravlja na brodu kako bismo vodili intervju za ovaj članak. Njegov glavni prioritet za intervju je brzina. Moramo brzo završiti jer će se za samo nekoliko sati AIDAbella usidriti za svoje krstarenje Baltičkim morem, a Miesenburg ima puno posla prije nego što se pristanište povuče.
Održavanje jamči sigurnost
Tijekom intervjua odmah postaje jasno da su sigurnost i dostupnost sustava glavni prioriteti za AIDA Cruises, zbog čega tehnički nadzornik vrlo ozbiljno shvaća intervale zamjene navedene u njemačkom pravilniku o zaštiti na radu BGR 237 za sklopove hidrauličnih crijeva. „U potpunosti mijenjamo sve vodove u svakoj drugoj fazi održavanja u brodogradilištu – to jest, svakih šest godina – osim, naravno, ako ne uočimo preuranjeno trošenje,” kaže Jan Miesenburg.
Od 2008. godine AIDA Cruises više puta se oslanja na proizvode i usluge HANSA‑FLEX-a. X-CODE-ovi i novi korisnički portal my.hansa-flex bili su posebna korist za AIDA-u. “Sada, svaki pojedini vod crijeva – a ima ih mnogo, mnogo na brodu – nosi X-CODE. U budućnosti će nas to poštedjeti dosadnog zadatka mjerenja crijevnih vodova. Portal za kupce također mi daje pregled svih crijeva koja su ugrađena u pojedinačne posude. To znatno olakšava unaprijed planiranje i provedbu intervala održavanja”, objašnjava tehnički direktor.
Portal za kupce daje mi pregled svih crijeva instaliranih na pojedinačnim brodovima. Neizmjerno je bitno unaprijed planirati i provoditi intervale održavanja!
Jan Miesenburg
Tehnički nadzornik AIDA krstarenja
Pouzdan partner
Drugi razlog za suradnju s HANSA‑FLEX-om je globalna dostupnost. Gotovo u svakoj pristanišnoj luci gdje pristaju brodovi flote AIDA nalaze se poslovnice dobavljača sustava za hidrauliku. “Dakle, kada smo u nedoumici, uvijek imamo brz pristup rezervnim dijelovima”, kaže Miesenburg. Ali za njega postoji još jedan razlog za poslovanje s HANSA‑FLEX-om. “Naši dobavljači prije svega moraju biti fleksibilni i brzo reagirati, jer se popravci i isporuke često mogu obaviti tek kada su brodovi u luci, a to je ponekad samo kratko vrijeme. Vrijeme u luci može pasti i na vikend. U tom smislu, uvijek smo imali dobra iskustva s HANSA‑FLEX-om,” kaže zaposlenik AIDA-e. Ove izjave mame osmijeh na lice Volkera Hansena. Hansen je voditelj poslovnice HANSA‑FLEX-a u Rostocku. On koordinira sve vanjske operacije koje potječu iz Rostocka. Cjevovod za potrebe AIDA-e sastavlja se u lokalnim poslovnicama i isporučuje izravno na brod. Sklopove crijeva koje je odobrio Germanischer Lloyd proizvode zaposlenici specijalizirane tvornice za proizvodnju crijeva HANSA‑FLEX-a u Hamburgu. Od tamo se šalju izravno na radilište.
Samo 20 minuta nakon ukrcaja, napuštamo brod s čežnjivim pogledom na turiste koji se veselo ukrcavaju na AIDAbellu. I mi želimo krenuti na krstarenje. Ne danas. Ali naš sljedeći odmor nije daleko.
Saznajte više
- 12.03.2024
Izgrađena blizu vode
Nemoguće je zamisliti Hamburg bez vode. Osim luke, grad karakteriziraju vodena područja kao što su unutarnje i vanjsko jezero Alster, te brojne velike i male rijeke i kanali.Saznaj više - 12.03.2024
Gore među oblacima
S radnom snagom od preko 6.000 ljudi u više od 70 zemalja Doka Grupa je globalni lider u razvoju, proizvodnji i prodaji tehnologije oplate.Saznaj više - 12.03.2024
U pokretu bez obzira na vremenske uvjete
Djelatnici Njemačke službe za traganje i spašavanje na moru (DGzRS) odlaze na more kako bi pomogli ljudima u nevolji. Danju i noću, ljeti i zimi.Saznaj više