Mobilna lučka dizalica s kapacitetom podizanja od 100 tona najveća je dizalica u vlasništvu Lübecker Hafen-Gesellschaft (LHG).
12.03.2024
Restauracija teretnog diva
Luka Lübeck. Na vratima starog grada Lübecka ogromna dizalica utovaruje kontejnere na brodove namijenjene St. Petersburgu i sjevernoj Finskoj. Mobilna lučka dizalica s kapacitetom podizanja od 100 tona najveća je dizalica u vlasništvu Lübecker Hafen-Gesellschaft (LHG) koja se koristi na doku Nordland za podizanje posebno teške robe. Kada je glavni cilindar dizalice prijetio otkazom, HANSA‑FLEX je preuzeo odgovornost za popravak.
Uređaj za podizanje na kraku dizalice zanjiše se preko palube broda poput kutne ruke za hvatanje. S krajnjom preciznošću pristaje na kontejner, podiže ga s broda preko zida doka i postavlja na stražnju stranu tegljača koji prevozi robu do skladišta. Uz sljedeći teret koji već čeka, potrebni su i preciznost i brzina. Rad luka ovisi o mogućnosti pouzdanog korištenja svih uređaja. Kada je devet metara dugačak cilindar podizne ruke početkom godine počeo propuštati, brzina je stoga bila od ključne važnosti. Samo nekoliko pružatelja usluga može brzo popraviti cilindar ove veličine. „Ovakav posao zahtijeva iskustvo, obučeno osoblje i odgovarajuće strojeve, jer smo morali koristiti dizalice za uklanjanje klipa zbog njegove ogromne veličine“, objašnjava Holger Fehrig, voditelj odjela za servis cilindara u HANSA‑FLEX-u u Königshofenu. HANSA‑FLEX je vratio popravljeni cilindar LHG-u u roku od tjedan dana.
Precizna rješenja
HANSA‑FLEX s LHG-om surađuje već 16 godina. Od crijeva preko kuglastih slavina do ventila, HANSA‑FLEX opskrbljuje LHG sa svim komponentama koje su potrebne za njegove hidraulične sustave.
Pouzdan partner kao što je HANSA‑FLEX neophodan je za LHG-ovo lučko poslovanje koje kombinira nekoliko različitih usluga. LHG upravlja s četiri lučka terminala duž rijeke Trave (Skandinavski dok, Nordland dok, Seeland dok i Schlutup). Tehničke usluge, skladištenje, nekretnine, rukovanje, prijevoz i transport – LHG nudi sve iz jednog izvora. Na zahtjev, LHG Grupa će stoga preuzeti odgovornost za organizaciju, izvedbu i nadzor cjelokupnog opskrbnog lanca od utovarivača do primatelja. Međutim, ako tražite tipične hrpe kontejnera koje biste pronašli u drugim međunarodnim lukama, učinit ćete to uzalud: različite vrste tereta premještaju se i skladište na LHG terminalima. Na primjer, na doku Nordland, dizalica opisana na početku ovog članka diže ogromne terete koji bi bili preveliki za prijevoz kamionima ili željeznicom na brodove. Zatim se mogu otpremiti dalje kanalom Elba-Lübeck.
Uređaje servisira iskusan tim. Vanjski pružatelji usluga pomažu u održavanju logističkih lanaca. „Suradnjom s HANSA‑FLEX-om možemo održavati nesmetan tijek rada koji je potreban u svim modernim lukama“, sažima Jens Maack, voditelj radionice na doku Nordland. „HANSA‑FLEX-ova brzina i fleksibilnost kada je u pitanju popravak cilindra dodatno su učvrstili naš dugogodišnji odnos.”
Teška opterećenja
Generatori, komponente strojeva, ogromni bageri pa čak i dizel lokomotive ili čitavi bolnički moduli – za podizanje takvih tereta potrebna je iznimno teška oprema. Utovarna dizalica na terminalu teška je 400 tona i stoga se smije koristiti samo na posebno čvrstom tlu. Hidraulika mora biti sposobna izdržati visoki tlak koji nastaje prilikom podizanja tereta i raditi pouzdano prilikom njegovog držanja. Prije popravka, cilindar je još uvijek koristio originalne brtve proizvođača, što je predstavljalo najnoviju tehnologiju u vrijeme proizvodnje. Tijekom procesa podizanja, tlak stvoren između brtvi bio je veći od onog u samom cilindru. Kao rezultat toga, jedna od brtvi u području cilindra bila je stisnuta i ulje je procurilo između dva elementa brtve. Dijagnoza: Pritisak otpora. Danas su dostupna naprednija tehnička rješenja. “Suočili smo se s izazovom pronalaska materijala koji je prikladan i za područja visokog i niskog tlaka – raspon tlaka između 20 i 200 bara”, objašnjava Fehrig. “Ako samo optimizirate brtvu za visoke tlakove, moglo bi doći do curenja.” Zahtjev je ispunjen kombinacijom teflona (PTFE) i ojačane nitrilne gume (NBR). Također je bilo potrebno popraviti oštećenje klipnjače. To je učinjeno posebnim postupkom galvanizacije četkom. To uključuje brzu, pokretnu primjenu galvaniziranog metala za obnavljanje završne obrade na komponentama stroja.
Intenzivan vremenski pritisak
“Prije planiranog popravka, lučka tvrtka već je povukla dizalicu iz upotrebe”, izvještava Fehrig. “Posao je stoga bio izuzetno hitan. U isto vrijeme, dimenzije cilindara predstavljale su izazov za nas.” Klip ima promjer od 420 mm, a klipnjača je duga devet metara i debela 340 mm. Popravak klipnjače ove veličine i dotičnog cilindra kompliciran je i dugotrajan, ali HANSA‑FLEX je morao obaviti posao u vrlo kratkom vremenu: „Radili smo u tri smjene: rastavljali smo cilindar, servisirali ga i testirao više puta. Paralelno s tim, radili smo i na klipnjači i brtvama.” Ova bliska i brza suradnja između HANSA‑FLEX-ovih odjela za tehnologiju brtvi i odjela za popravak cilindara čini tvrtku različitom od bilo koje druge u svojoj industriji.
Saznajte više
- 12.03.2024
Div za rušenje na djelu
Inovativna ruka za bager tvrtke Plannerer Holding KG ima daleko veću nosivost od konvencionalnih bagera za rušenje.Saznaj više - 12.03.2024
Učinkovito upravljanje crijevima
Za upravljanje crijevima, tvrtka GKN koristi online portal my.hansa-flex.Saznaj više - 12.03.2024
Autobusi Solaris uljepšavaju javni prijevoz
Ekološki prihvatljivi 18-metarski divoviSaznaj više