Teretni vlak tvrtke Havelländische Eisenbahn AG pokreće složeni hidraulički sustav koji nadzire HANSA‑FLEX.
12.03.2024
Rad bez prestanka
Scena je kamenolom u Saskoj-Anhaltu: vagon po vagon, teretni vlak polako prolazi ispod benzinske postaje. Spremnici na vagonima napunjeni su rasutim materijalima poput pijeska ili šljunka. Na prvi pogled izgleda kao običan teretni vlak, ali zapravo predstavlja vrlo poseban komad tehnologije: samopražnjeći teretni vlak tvrtke Havelländische Eisenbahn AG (HVLE). Transportne trake učinkovito i precizno transportiraju teret do mjesta istovara. Sve pokreće složeni hidraulički sustav koji nadzire HANSA‑FLEX.
Šest sati traje dok posljednji vagon ne prođe ispod punionice i ne utovari se. Vlak sada kreće za Hamburg, gdje se teret očekuje u objektu Hansa Port. Putovanje traje daljnjih šest sati. “Kad god je to moguće, putujemo noću kako bismo izbjegli putničke vlakove”, izvještava Steffen Meyer, voditelj Fleet Management teretnih vagona u HVLE-u. Ukratko nazvan “SSDT” (za Super Self Discharging Train), vlak ima impresivne dimenzije: s duljinom od 650 m i brzinom od 40 km/h potrebno mu je više od minute da prođe. Za prijevoz tereta od 2.800 tona bilo bi potrebno gotovo 100 kamiona. Ali svi ti superlativi nisu ništa posebno u usporedbi s tehnologijom korištenom u 46 vagona.
Istovar pokretnom trakom
Hamburg, odredište SSDT-a. Usred noći kupac – veliki trgovac građevinskim materijalom – više nema zaposlenika na gradilištu. To nije nikakav problem, jer da bi iskrcao svoj teret, vlak ne mora putovati preko stanice za istovar, odakle se teret naknadno prevozi do krajnjeg odredišta. Vlak može automatski istovariti rasuti materijal u silos, skladište ili kamion na bilo kojem ravnom dijelu pruge. U tu svrhu vagoni su trajno spojeni tako da čine sedam jedinica sa po šest vagona i jednu jedinicu sa četiri vagona. Pokretna traka prolazi ispod lijevka cijelom dužinom svake jedinice.
Kako bi započeli proces pražnjenja, tri člana HVLE tima za istovar zatvaraju praznine između jedinica preklapanjem mostova pokretne trake. To se u velikoj mjeri provodi automatski daljinskim upravljačem. Nakon što se sekcije zatvore, pokretne trake kreću s radom. Kada se spremnik otvori, njegov teret curi kroz otvor na traku i transportira se do sredine vlaka. Ovdje se nalazi vagon za pražnjenje. Njegova teleskopska grana može se zakrenuti za 120 stupnjeva i premošćuje posljednje metre do odredišta pomoću pokretne trake. Na ovaj način može se ispustiti oko 750 t po satu – potpuno bez ikakvog vanjskog napajanja, jer svaka jedinica ima vlastiti dizel generator za hidraulički sustav. Za posluživanje drugog istovarnog mjesta s drugom vrstom rasutog materijala potrebno je samo pomaknuti istovarni vagon nekoliko metara dalje i otvoriti još jedan spremnik.
Mobilna usluga 24 sata dnevno
“Ovaj princip štedi radnu snagu i vrijeme manevriranja”, kaže Steffen Meyer. I upravo je to razlog zašto je HVLE kupio vlak posebno za putovanja između Saske-Anhalt i Hamburga. Izvorno je proizveden u Rumunjskoj. Budući da vlak tamo nije mogao biti iskorišten, nekoliko je godina stajao na sporednom kolosijeku. Bio je u lošem stanju – posebno što se tiče hidraulike. Brtve su bile porozne, ulje onečišćeno, ventili nisu radili. “Surađivali smo s proizvođačima kako bismo vlak ponovno pripremili za rad”, izvještava Meyer. Ali čak i kad je vlak pušten u promet nakon nekoliko probnih vožnji, hidraulika je ostala osjetljiva na kvar. Budući da vlak radi 24 sata dnevno, šest dana u tjednu, bio je potreban fleksibilni hidraulički partner. “HANSA‑FLEX nam je pružio vrlo dobru podršku,” prisjeća se Meyer. „U početku su Industrijski servis i Brzi hidraulički servis radili kontinuirano“, dodaje Paul Sielaff iz poslovnice HANSA‑FLEX Hennigsdorf. Rutinske promjene bile su prije iznimka nego pravilo. Na primjer, čak su i stručnjaci iz IHA (Internationale Hydraulik Akademie) ponekad pozvani tijekom rješavanja problema. “Održavamo izvrsnu i aktivnu komunikaciju s našim partnerom u hidraulici kako bismo postigli najbolje moguće rezultate i kontinuirano koristili vlak”, potvrđuje Meyer.
Dijagnostika Fluidservice
Hamburg: nakon šest sati vlak je potpuno istovaren. Kada djelatnici ujutro krenu u smjenu, zalihe materijala su popunjene. Manji popravci se mogu obaviti u tim kratkim rokovima. Kako bi ubrzao stvari, HANSA‑FLEX je sva crijeva označio X-CODE-om, tako da se rezervni dijelovi mogu proizvesti unaprijed.
Do danas su još uvijek potrebni brzi popravci, jer su sve hidrauličke komponente vlaka podložne ekstremnim naprezanjima. “Mješavina prašine, pijeska, šljunka i vode je otrov za hidrauliku,” kaže Meyer. Zbog toga HVLE skladišti hidrauličke cilindre koje pojedinačno proizvodi HANSA‑FLEX.
Tim Fluidservice također ima ključnu ulogu u održavanju vlaka. Mogu raditi izravno uz željezničku prugu, zajedno s opremom za pranje, pokretnim laboratorijem i potpuno opremljenom radionicom. Analize ulja ne pokazuju samo kada je potrebna promjena ulja, već također pružaju informacije o kvarovima i prekomjernom trošenju, na primjer kada stručnjaci otkriju mjed u tekućini. Oko 400 litara ulja protječe kroz hidraulički sustav svake jedinice i vagon za pražnjenje. Prilikom kompletne izmjene ulja treba očistiti devet spremnika i kroz cijevi istisnuti 3.200 l ulja.
Prazan vlak sada počinje svoje putovanje natrag u Sachsen-Anhalt. Tamo se još jednom utovaruje i počinje nova 24-satna smjena.
Saznajte više
- 12.03.2024
Održavanje svijeta u pokretu
Samo nekoliko koraka od zračne luke u Hamburgu nalazi se glavni ured Lufthansa Technik AG.Saznaj više - 12.03.2024
Tiha noć, radna noć
KKF Fels GmbH naručio je od HANSA-FLEX-a promjenu crijeva na stroju za injekcijsko prešanje.Saznaj više - 12.03.2024
Poslovanje zračne luke
S oko 75 milijuna putnika godišnje Heathrow je najveća zračna luka u Europi i sedma po veličini u svijetu.Saznaj više