BSR je najveća tvrtka za zbrinjavanje komunalnog otpada u Njemačkoj i jedan od 15 najvećih poslodavaca u Berlinu.
12.03.2024
Tiho šapuće lišće
Berlin je najzelenija metropola u Europi. Ulice glavnog grada prekrivene su s preko 400.000 stabala. Ta ista stabla koja tako sjaje u proljeće i ljeto stvaraju hrpu posla u jesen. Tada su ulice i trgovi posuti s više od 100.000 kubika lišća. Dovoljno za punjenje preko 3000 HANSA‑FLEX servisnih spremnika. Uklanjanje ove ogromne količine lišća s mjesta događaja samo je jedan od mnogih zadataka Berliner Stadtreinigung (BSR).
BSR je najveća agencija za gospodarenje komunalnim otpadom u Njemačkoj i jedan od 15 najvećih poslodavaca u glavnom gradu. Gotovo 5500 muškaraca i žena naporno radi svaki dan, održavajući 4000 kilometara cesta, pješačkih staza i trgova čistima i prazneći kante za smeće iz 1,8 milijuna berlinskih kućanstava. Kako bi ostala na vrhu ovog ogromnog posla, tvrtka također održava vozni park od preko 2000 vozila. To uključuje ralice za snijeg i posipače, kolica za prašinu i mašine za čišćenje cesta.
Toliko posla – tako malo vremena
Ali vratimo se lišću: kako noći u jesen postaju hladnije, korijenje drveća može apsorbirati sve manje vode iz tla. Puno tekućine i dalje isparava kroz lišće. Većina listopadnog drveća zaustavlja ovaj gubitak prekidom opskrbe lišća vodom. Lišće tada više ne može stvarati klorofil i postaje crveno, žuto ili smeđe. Kad drveće u jesen skine svoje svijetlo ruho, ljudi u BSR-u znaju da je pred njima “velika kampanja lišća”. Narančasto odjeveni zaposlenici moraju mobilizirati ogromnu količinu opreme u vrlo kratkom roku. Budući da vlažno lišće na cestama, biciklističkim stazama i pločnicima brzo postaje opasno. Povećavaju put kočenja za automobile, a predstavljaju stalnu opasnost od proklizavanja za pješake, bicikliste i motocikliste.
Ručno i strojno
Stoga čišćenje cesta od lišća jarkih boja što je brže moguće također postaje pitanje sigurnosti. Gdje god je to moguće, BSR šalje vozila za čišćenje cesta da skupe lišće. Posao im je znatno olakšan ako su automobili parkirani uz rubove i na parkirnim mjestima. Po potrebi se pomičnom signalizacijom upozorava na privremenu zabranu parkiranja. Ima i dosta mjesta gdje strojevi ne mogu proći, a tada se lišće mora pomesti ručno. Osim sigurnosti, još jedan razlog zašto ih se mora riješiti što je prije moguće jest pomoć u kontroli štetočina. Na primjer, moljac rudar prijetnja je zdravlju otprilike 60 000 stabala divljeg kestena s bijelim cvjetovima diljem grada. Drveće napadnuto ovim moljcem gubi lišće već u srpnju, no kukuljice sićušne štetočine zimuju upravo u tom lišću. U nastojanju da se zaustavi širenje ove bolesti, to se lišće skuplja i kompostira u profesionalnim sustavima na više od 55 °C. I tako kukuljice moljaca budu ubijene.
Smanjenje stakleničkih plinova
Općenito, zaštita okoliša i njegovih resursa vrlo je važan razlog za BSR. Godine 2007. bili su prva tvrtka u njemačkom vlasništvu koja je sklopila sporazum o zaštiti klime s pokrajinom Berlin. Kao dio ovog sporazuma, tvrtka za zbrinjavanje otpada obvezala se smanjiti svoje emisije CO₂ za 121.000 tona svake godine do 2010. S godišnjim smanjenjem od 130.000 tona, premašili su vlastiti ambiciozni cilj. Godine 2011. sklopili su još jedan sporazum.
Razlog uspješnog smanjenja emisija CO₂ je vrlo učinkovit, ultramoderni sustav recikliranja. S ovim sustavom, 84.000 tona stakleničkih plinova biva zarobljeno i reciklirano na odlagalištima koja su sada sva zatvorena. Štoviše, BSR upravlja najmodernijom europskom tvornicom za spaljivanje otpada u predgrađu Spandau. U 2011. godini postrojenje je povratilo dovoljno energije iz oko 523.000 tona smeća za opskrbu više od 61.000 kućanstava električnom energijom i 35.000 toplinskom energijom.
2013. godine u rad je pušteno postrojenje za fermentaciju bioplina. I ono se također oslanja na najnoviju tehnologiju te vrste. Ovo postrojenje svake godine pretvori oko 60.000 tona biootpada u bioplin. U budućnosti se planira koristiti ovaj plin za pogon odgovarajuće opremljenih odvoznih vozila. Kao rezultat toga, više od polovice tisuća kilometara prijeđenih ovim vozilima neće predstavljati nikakvo klimatsko opterećenje. Još jedna prilika za budućnost je hidrotermalna karbonizacija biogenih otpadnih materijala, poput otpalog lišća. Na 200 °C i tlaku od 20 bara postrojenje stvara ekološki prihvatljiv biougljen. Ovaj se proces još uvijek testira.
Hrabro prihvaćanje novih koncepata
Tvrtka BSR je pravi pionir u zaštiti klime među tvrtkama za gospodarenje komunalnim otpadom. To je velikim dijelom zbog spremnosti tvrtke da isproba nove koncepte. Berlin je trenutno dom prvog operativnog vozila za skupljanje otpada na svijetu koje radi na gorivu ćeliju. Hidraulički sustav utovara na ovom vozilu pokreće isključivo visokotehnološka ćelija. Hidraulički sustavi ugrađeni su u gotovo sva vozila kojima upravlja BSR. Oni podižu i spuštaju kante za smeće, uspravljaju utovarne površine kipera za smeće ili pomiču četke na strojevima za čišćenje cesta.
Zbrinjavanje otpada hidraulikom
Naravno, hidrauliku u ovim vozilima također treba redovno servisirati i popravljati. U dvije radionice u vlasništvu tvrtke, zaposlenici BSR-a zaduženi su za servisiranje voznog parka. Kako bi osigurali stalnu opskrbu hidrauličkim dijelovima, tvrtka za gospodarenje otpadom oslanja se na HANSA‑FLEX usluge. Isporučujemo sve proizvode za sve aspekte hidraulike iz jednog izvora, preko podružnice u Berlinu. Brzo i pouzdano za najzeleniju metropolu u Europi.
Saznajte više
- 12.03.2024
Izrezbaren od vrlo posebnog drveta
Od osnivanja drvne tvornice grupe Pfeiffer u Lauterbachu 2009. godine, HANSA-FLEX je Pfeiferov izbor kada su u pitanju hidraulika i povezane usluge.Saznaj više - 12.03.2024
Izgrađena blizu vode
Nemoguće je zamisliti Hamburg bez vode. Osim luke, grad karakteriziraju vodena područja kao što su unutarnje i vanjsko jezero Alster, te brojne velike i male rijeke i kanali.Saznaj više - 12.03.2024
Kod kuće na svakom terenu
Već 30 godina Agrartechnik Vertrieb Sachsen GmbH je etablirano ime u poljoprivrednom inženjerstvu.Saznaj više