Pomoć i kontakt

Izravno nas kontaktirajte!

Imate li pitanja o našim uslugama i proizvodima? Potrebna vam je pomoć?

Usluga odmah
+49 800 77 12345

Pon - Pet

8:00 - 18:00

Sub

8:00 - 13:00

Nedjelje i državni praznici su isključeni

Ili možda ne baš tako izravno?

Kontaktirajte nas
Mogućnosti kontakta
Pomoć i podrška izravno na licu mjesta
Pronađite najbližu poslovnicu

Esc

Esc

12.03.2024

Podzemna djelatnost

Wismut GmbH čini bivša rudarska područja ponovno upotrebljivima

  • Rudarstvo

Nakon samo nekoliko stotina metara, obećajem da ću početi više vježbati. Teško dišem. To bi moglo biti povezano s kombinezonom i Wellington čizmama koje nosim, a da ne spominjem zračni paket koji nosim. Ali budimo iskreni. Jednostavno sam nesposoban. Pogled na moje suputnike to potvrđuje – u polumraku svi izgledaju puno svježije nego što se ja osjećam. I moraju biti jer radeći pod zemljom zarađuju za kruh svagdašnji. Nalazimo se 60 metara ispod zemlje u kanalu Wismut, projektu Wismut GmbH.

 

Do 1990. sovjetsko-njemačko dioničko društvo Wismut bilo je četvrti najveći svjetski proizvođač urana. Kada je 1991. došlo do ponovnog ujedinjenja Njemačke, postalo je Wismut GmbH, tvrtka za čišćenje u vlasništvu savezne vlade odgovorna za ponovno korištenje bivših rudarskih područja i obnovu zdravog okoliša za ljude i prirodu. Primjeri zadataka čišćenja uključuju osiguranje sigurnosti rudnika i njihovo potapanje, obradu vode, rastavljanje i rušenje kontaminiranih struktura i zgrada te sanaciju odlagališta rudnika. Ovaj veliki sveukupni zadatak podijeljen je na više od 1000 pojedinačnih projekata, od kojih je jedan spojni otvor između Tiefer Elbstollna i rudnika Dresden-Gittersee – poznat kao Wismut otvor.

Ovaj je projekt prvi put pokrenut u prosincu 2005. U srpnju 2003. voda je izbila na nekoliko mjesta u Freital-Potschappelu tijekom poplave rudnika Dresden-Gittersee/Bannewitz i Heidenschanze. Poplava je zaustavljena i vodostaj je spušten. Istraživanja koja su uslijedila pokazala su da je za osiguravanje trajnog sigurnog ispuštanja poplavne vode potrebno probiti Wismut prolaz kao vezu od minskog polja do Tiefer Elbstollna. Poplavna voda će kroz ovo teći dalje od minskih polja do Tiefer Elbstollna, a odatle u rijeku Elbu. Ovo rješenje će trajno održavati poplavnu vodu na nekritičnoj razini.

Radovi na kanalu Wismut započeli su 2007. godine. Do siječnja 2008. pristupna rampa od 370 metara već je u potpunosti izvedena. Četiri godine kasnije, nakon vožnje 1910 metara prema zapadu, kanal se probio u Tiefer Elbstolln. Vožnja naprijed još 1000 metara prema istoku do rudničkog polja Dresden-Gittersee/Bannewitz bit će dovršena u drugoj polovici 2014. godine.

Naš put u dubinu Wismut Adita vodi nas niz rampu. To je dovoljno široko za korištenje kamionom kiperom koji prevozi jalovinu na površinu. S nagibom od 16 posto, noge me gotovo same od sebe nose niz padinu. Kad sam ušao u taj prostor, zadivljen sam golemim dimenzijama. Profil adita je 3,5 puta 3,5 metara i dovoljno širok da se vozila mimoilaze. Prvo krećemo nekoliko stotina metara prema istoku, prateći tračnice po kojima vagoni (poznati kao ‘kace’) transportiraju stijenu do uređaja za podizanje i naginjanje.

„Ovaj je uređaj posebno dizajniran za nas“, otkrio je voditelj projekta Volkmar Lachmann. Kadica napunjena s 300 do 400 kilograma kamenja vozi se na platformu. Zatim ga podižu tri hidraulička cilindra. Još dva cilindra naginju kadu kako bi istovarili sadržaj u susjedni kiper. Osim ova dva stroja, u Wismut Adit-u također se koriste bušilica za tunel i bočni utovarivač s lančanim pogonom.

Godine 1998. sklopljen je okvirni ugovor između Wismut GmbH i HANSA‑FLEX, koji je od tada stalno produljivan i djelomično proširen. Obližnje podružnice opskrbljuju Wismut rezervnim cjevovodima za mnoge različite projekte. Mobilna brza hidraulička servisna vozila dostupna su za hitne slučajeve.

Podružnica HANSA‑FLEX u Heidenauu ispunjava sve potrebe koje se javljaju u vezi s radovima na kanalu Wismut. „Isporučujemo širok raspon proizvoda, od predmontiranih vodova crijeva preko industrijskih crijeva i usluga od mobilnog brzog hidrauličkog servisa do popravka cilindara“, rezimirao je HANSA‑FLEX prodajni tehničar Jürgen Rüger. Često kupac treba primiti narudžbe rezervnih dijelova već sljedeće jutro. “Oduševljeni smo što smo pronašli pružatelja usluga koji brzo reagira kada nam je potrebna pomoć. To je važno jer radimo prema tijesnom rasporedu i ne možemo si priuštiti razdoblja zastoja. Činjenica da HANSA‑FLEX također može popraviti cilindre za nas je dodatna prednost”, rekao je Volkmar Lachmann.

Nakon obilaska vraćamo se iznad zemlje. Nagib od 16 posto sigurno je težak za noge. Posjet je bio i naporan i zanimljiv – i definitivno mi je pružio ogromno dodatno poštovanje prema rudarima. Sretno!

Saznajte više

  • Priprema za podzemni napad

    Tunel Gotthard: građevinski projekt stoljeća
    Saznaj više
  • Bušenje umjesto kopanja

    Snagu za stvaranje bušotina, koje se kroz tlo, pijesak i stijene mogu protezati i do nekoliko stotina metara, osigurava hidraulika.
    Saznaj više
  • Pritisak umjesto rotacije

    Proizvođač strojeva za izgradnju pruga, system7, koristi potpuno hidraulički pogon.
    Saznaj više