Pomoć i kontakt

Izravno nas kontaktirajte!

Imate li pitanja o našim uslugama i proizvodima? Potrebna vam je pomoć?

Usluga odmah
+49 800 77 12345

Pon - Pet

8:00 - 18:00

Sub

8:00 - 13:00

Nedjelje i državni praznici su isključeni

Ili možda ne baš tako izravno?

Kontaktirajte nas
Mogućnosti kontakta
Pomoć i podrška izravno na licu mjesta
Pronađite najbližu poslovnicu

Esc

Esc

12.03.2024

Priprema za podzemni napad

Tunel Gotthard: građevinski projekt stoljeća

  • Rudarstvo

Glava za bušenje s 58 rotirajućih rezača probija se kroz planinu. Pokretan snagom od 5.500 KS, stroj za bušenje tunela polako, ali sigurno, probija kroz gnajs, stvarajući Gotthard bazni tunel kroz planinu. Pionirsko dostignuće za 21. stoljeće, otvarajući nove perspektive za željeznički promet kroz Alpe.

 

Današnje mobilno društvo prisiljeno je ulagati u moderne projekte transporta kako bi se nosilo s sve većim razinama teretnog prometa koji prelazi Alpe cestom i željeznicom. Cilj je spriječiti potpuni kolaps prometa i očuvati kvalitetu našeg okoliša. Moramo krenuti novim putevima. U sljedećih nekoliko godina planirano je 200 projekata tunela.

Jedan od njih je Gotthard bazni tunel, koji će sa svojih impresivnih 57 kilometara postati najduži tunel na svijetu. Već sada na Gotthard osi svakodnevno prometuje do 150 teretnih vlakova. Kada tunel bude dovršen 2017. godine, taj broj će porasti na preko 200 vlakova dnevno, što odgovara kapacitetu transporta od 40 milijuna tona robe godišnje.

Gotthard bazni tunel, koji se gradi u različitim sekcijama, omogućit će vlakovima da prolaze brzinom do 250 km/h. Vlakovi će prometovati u dva jednostruka tunela, udaljena 40 m jedan od drugog i povezana svakih 325 m povezanim galerijama. Do danas su izvođači iskopali 70 posto strukture tunela: ukupno 153,3 km (uključujući sve okna i povezane galerije).

Bušenje i međuglavci

Opsežna geološka istraživanja bila su potrebna prije nego što je moglo započeti rušenje i pokretanje strojeva za bušenje tunela (TBM). Ovisi o prirodi podzemlja hoće li se bušenje tunela provoditi pomoću TBM-ova ili eksploziva. Različite vrste stijena i sedimentnih slojeva moraju se ukloniti, od najtvrđeg granita do mekog pješčanog kamena. Napredak u radu na bušenju varira ovisno o klasi stijene, ali u idealnim uvjetima moguće je napredovati do 25 metara dnevno. U kompaktnom gnajsu tunel se može istovremeno napredovati i podržavati, dok u nekvalitetnoj stijeni svaki metar koji se minira ili buši mora biti odmah podržan, što je dugotrajan proces. Vrijeme izgradnje može se skratiti korištenjem dodatnih pristupnih okana s gornje ili bočne strane, takozvanih adita.

TBM može biti dug do 400 metara, uključujući glavu za bušenje i sve dodatne sustave za griper. Opremljen je dizalicom, pokretnom trakom, kontrolnom kabinom, strojem za špricanje betona i prikolicom za radionicu. S obzirom na svoju veličinu, ovaj stroj je mnogo manje mobilan od visoko svestrane metode miniranja, koja međutim pokriva samo između šest i deset metara dnevno. Isti koraci se stalno ponavljaju: bušenje, punjenje, detonacija, ventilacija, podrška i uklanjanje otpadnog materijala. Bez obzira na to je li riječ o miniranju ili korištenju TBM-a – strojevi za bušenje tunela postavljaju visoke zahtjeve za operatere, mehaničare i inženjere. Podzemna gradilišta karakteriziraju prisutnost računalno upravljanih TBM-ova, bušaćih vozila s nekoliko bušaćih kamiona, vozila za odvoz otpada, laserske opreme i hidraulički upravljanih linera.

Amsteg: Radovi na unutrašnjoj ljusci Gotthard tunela

Nova cijevna linija u pet minuta

Svi strojevi rade u teškim uvjetima i opremljeni su složenim hidrauličkim sustavima. “HANSA-FLEX sve više dokazuje da je pravi izbor kada izvođači radova na tunelima traže servisnog partnera,” kaže Paul Rentsch, generalni direktor švicarskog HANSA-FLEX AG, opisujući svoje iskustvo s podrškom takvim tvrtkama tijekom godina. To znači da su HANSA-FLEX-ovi kontejneri hidrauličkih radionica vrlo dobrodošli na gradilištima Gotthard tunela. Kontejneri su smješteni izravno na licu mjesta kako bi omogućili neposredan pristup svim dijelovima kad god je potrebno proizvesti rezervnu cijev. Oprema u hidrauličkim radionicama odabrana je nakon godina iskustva u bušenju tunela. Efikasne strukture i organizacija osiguravaju da radnici u tunelu imaju jasan pregled svih dijelova, čak i kada su pod opterećenjem: sve je uredno posloženo u ladicama i na policama, spremno za uporabu u svakom trenutku. Primjenjuje se sljedeće pravilo – izrada zamjenskog crijeva ne smije trajati više od 5 minuta. Rad TBM-ova i bušenje ne smiju biti prekinuti jer je gotovo nemoguće nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Zato su hidrauličke radionice, jednom opremljene od strane HANSA-FLEX-a, često prikačene na TBM. To osigurava da su uvijek na mjestu akcije i minimizira neproduktivno vrijeme. Svaka treća smjena TBM-ova, koji rade u tro-smjenskom ritmu, koristi se za remont stroja.

Kroz planinu s mini kontejnerom

Osim toga, posebni HANSA-FLEX mini-kontejneri dostupni su za korištenje kao “baze” za montažne timove na gradilištima tunela. Također su opremljeni svom potrebnom opremom poput stroja za guljenje i preše, kao i zalihama dodataka. Smješteni na središnjim sučeljima na gradilištima, skraćuju vrijeme potrebno za proizvodnju rezervnih cijevnih linija. To omogućava izvođačima da rade neovisno na licu mjesta, uzimajući u obzir troškove, na primjer pri montaži cijevi na betonsku ljusku ili višeglavu bušaću jumbo opremu.

Takav mini-kontejner također stiže na prikolici kada je HANSA-FLEX Ittigen pozvan na gradilišta tunela sa svojom mobilnom uslugom instalacije. Ako montaža nije brza, kontejner se stacionira na licu mjesta. Na primjer, kada se veliki TBM pokreće na novom gradilištu ili se demontira nakon što je tunel probijen. U takvim slučajevima, gusta mreža podružnica HANSA-FLEX-a dolazi vrlo korisno, osiguravajući dostupnost rezervnih dijelova u svakom trenutku. Ovo se prirodno odnosi i na industrijske crijeve za vodu/zrak i beton, što je od ogromne koristi osoblju na licu mjesta: pouzdani dobavljači pomažu u optimizaciji procesa uključenih u bušenje tunela.

Ali HANSA-FLEX također obnavlja cijeli inženjering linija na TBM-u prije nego što pređe na nove zadatke. Popravci hidrauličnih cilindara i brza isporuka setova brtvi ili novih hidrauličkih jedinica osiguravaju se specijaliziranim centrima kompetencija unutar HANSA-FLEX grupe.

Saznajte više

  • Bušenje umjesto kopanja

    Snagu za stvaranje bušotina, koje se kroz tlo, pijesak i stijene mogu protezati i do nekoliko stotina metara, osigurava hidraulika.
    Saznaj više
  • Podzemna djelatnost

    Wismut GmbH čini bivša rudarska područja ponovno upotrebljivima
    Saznaj više
  • Pritisak umjesto rotacije

    Proizvođač strojeva za izgradnju pruga, system7, koristi potpuno hidraulički pogon.
    Saznaj više